diumenge, 29 de setembre del 2013

COMUNITATS EDUCATIVES : POBLAT IBÈRIC






"Mama,avui estudiarem els romanicbèrics."
La meva filla petita feia aquests comentari pel matí abans d'anar al casal del Poblat Ibèric de Ca N'Oliver de setembre.
A l'agost m'havia trobat a la piscina a la Mariona i la Sofia amb la mare,que és professora de secundària,i m'havia aconsellat molt efusivament el casal."Està molt ben programat, organitzat...i fins i tot es van quedar a dormir per mirar les estrelles..."
Fa uns anys,la Marta Argelaguès, ècnica de cultura, m'havia parlat d'aquest projecte i quan s'ha dut a terme el tenien molt clar.
Els nois i noies transiten pel museu i el poblat dominant l'espai i respectant-lo,l'han fet seu i poden explicar als adults allò que ells han entès, les seves pròpies interpretacions.
Saber-se visitador "especial" de la Masia de Can Catà, de Can Coll o de Sta. Maria de les Feixes...per la canalla és "super".
Totes les activitats,visites,tallers,tant les escolars com les de cap de setmana per famílies,que fa molt de temps es realizen al voltant de les restes del Poblat Ibèric són motiu d'orgull pels grans però van fomentant poble,ciutat,comunitat en els menuts.
Per als infants teixir,pintar,escriure,vestir-se,fer esport o lluitar com els avantpassats que vivien uns carrers més amunt de casa és una forma d'estirar la línia del temps històric i d'integrar-lo en el seu imaginari,de créixer culturalment i de fer un aprenentatge amb significat.
Em fa gràcia saber que per les meves filles,a causa de les visites guiades al poblat ibèric,els romans de les pel.lícules són sempre els "dolents" perquè van envair el nostre poblat.
Marta, Jéssica, Xus i .........., us agraïm la feina ben feta!